anoshaaa

ساخت وبلاگ

ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ببیرجند اظهار کرد: مهمترین توصیه‌های تغذیه‌ای برای افراد سالمند، استفاده از غذاهای ساده و کم حجم در منوی غذایی روزانه آنان است.

سوری راغبی، امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوران سالمندی به ۶۰ سال و بالاتر اطلاق می شود گفت: تغییرات سالمندی معمولاً از سال‌های قبل آغاز می‌شود؛ لذا به علت تغییراتی که در مصرف داروها امکان دارد ایجاد شود، شرایط بیماری‌های زمینه‌ای که فرد ممکن است به آن مبتلا باشد و همچنین پدیده های بیولوژیکی که در دوران میانسالی و سالمندی اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود که نیاز به یک رویکرد تغذیه ای مناسب برای افراد سالمند حائز اهمیت باشد.

به گزارش ایسنا، وی با اظهار اینکه مهمترین توصیه‌های تغذیه‌ای برای افراد سالمند این است که حتما دقت کنند ازغذاهای ساده و کم حجم در منوی غذایی روزانه استفاده کنند، افزود: دلیل این مسئله این است که  به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی که در دستگاه گوارش فرد ایجاد می‌شود، این تغییر در بافت غذا هم متناسب با آن باید ایجاد شود تا بتوانیم بهترین میزان جذب مواد مغذی در دستگاه گوارش فرد سالمند را داشته باشیم.

مقالات بیشتر:سرای سالمندان

وی بیان کرد: با توجه به شرایط سنی،حس تشنگی در افراد سالمند به مرور کاهش پیدا می کند و در نتیجه دریافت مایعات و آب ممکن است کم شود و بدن دچار خشکی و دهیدارته شود لذا توصیه این است که در افراد سالمند مایعات وترجیحاً آب به میزان روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان برای پیشگیری از یبوست و کم آبی بدن مصرف شود.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه به دلایل شرایط فیزیولوژیکی که در فرد سالمند ایجاد می‌شود، افراد سالمند ممکن است دچار خشکی دهان شوند، اظهار کرد: بنابراین مصرف میوه ها، آب میوه ها، نوشیدن جرعه جرعه آب در رژیم روزانه افراد سالمند توصیه می‌شود.

راغبی با اظهار اینکه با افزایش سن نیاز به انرژی کاهش پیدا می‌کند به همین علت نیازهای متابولیسمی بدن به انرژی، کمتر از سایر گروه های سنی است که باید مدنظر قرار گیرد تصریح کرد: اگر دریافت انرژی با مصرف موادی نظیر شیرینی‌ها، شکلات‌ها، چربی‌ها بالا باشد، افراد سالمند دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند و در نتیجه زمینه ابتلاء به بیماری‌های نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی مثل پرفشاری خون، بیشتر شایع خواهد بود.

با افزایش سن نیاز به انرژی کم می‌شود

وی تاکید کرد: با افزایش سن نیاز به انرژی کم می‌شود و باید غذاهای کم حجم استفاده شود و مصرف مواد شیرین و چربی‌ها کاهش پیدا کند و برای اینکه فرد سالمند دچار تحلیل عضلانی نشود حتماً باید پروتئین مورد نیاز تامین شود و توصیه می گردد ترجیحاً از منابع با کیفیت بیولوژیکی بالا مثل گوشت‌های کم چرب نظیر مرغ، ماهی، سفیده تخم مرغ و فرآورده‌های لبنی بدون چربی یا کم چربی استفاده شود.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: مصرف غلات یا حبوبات ازمنابع گیاهی پروتئینی است که اگر این موارد با هم مصرف شود تمام اسیدهای آمینه ضروری برای سالمند تامین خواهد شد.

راغبی با تاکید بر اینکه مصرف چربی ها در رژیم غذایی سالمند باید محدود شود، بیان کرد: دریافت چربی نباید بیشتر از ۳۰ درصد کل انرژی دریافتی بدن در روز باشد و نوع چربی‌ها در سالمند خیلی حائز اهمیت است؛ مصرف چربی های جامد نظیر کره به دلیل داشتن نوع اسیدهای چرب اشباع باید بسیار محدود باشد و بیشتر سعی کنند از روغن زیتون، کانولا، آفتابگردان استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه پرتقال، جوانه گندم و اسفناج را بهترین منابع اسید فولیک اعلام کرد و ادامه داد: مصرف غذاهای سرخ کردنی در رژیم غذایی سالمندان باید محدود تر شود به دلیل اینکه با افزایش سن مقدار توده چربی بدن سالمندان افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه احتمال چاقی و خطر ابتلاء به بیماری‌های زمینه‌ای یا بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.

مصرف پروتئین‌ها برای پیشگیری از تحلیل عضلات

راغبی مقدار مصرف کلسترول در افراد سالمند را کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز اعلام کرد و گفت: مصرف لبنیات در سالمندان به دلیل اینکه بهترین منبع تامین پروتئین و کلسیم رژیم غذایی یک فرد سالمند می باشد حائز اهمیت است بنابراین دو تا سه لیوان لبنیات کم چرب یا بدون چربی توصیه می شود که می‌تواند معادل یک لیوان شیر یا یک لیوان ماست باشد.

وی با بیان اینکه مصرف پروتئین‌ها برای پیشگیری از تحلیل عضلات حائز اهمیت است، افزود: پروتئین رژیم غذایی باعث افزایش سیستم ایمنی و کاهش عفونت ها در افراد سالمند خواهد شد.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با توصیه به مصرف میوه‌ها در حد ۲ تا ۴ عدد  و سبزیجات بین ۳ تا ۵ واحد، گفت: افراد سالمند بهتر است برای تحریک اشتها، قبل از غذا خوردن ۳۰ دقیقه پیاده روی آرام داشته باشند.

راغبی مصرف مکمل‌های ویتامین د و کلسیم را برای پیشگیری از پوکی استخوان مفید دانست و گفت: به دلیل تغییراتی که در سیستم دستگاه گوارشی و ترشحات  آن ایجاد می‌شود ممکن است افراد سالمند دچار کمبود ویتامینB۱۲  یا اسید فولیک شوند لذا در صورت نیاز باید از این مکمل‌ها در رژیم غذایی استفاده کنند.

مقالات بیشتر:تشریفات ترحیم تهران

 

anoshaaa...
ما را در سایت anoshaaa دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : anoshaaa anoshaaa بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1400 ساعت: 15:30

مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به کاهش توانایی جذب ویتامین B در افراد مسن گفت: با افزایش سن افراد، جذب انواع ویتامین‌های B کاهش پیدا می‌کند

تحریریه زندگی آنلاین : پریسا ترابی؛ مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به کاهش توانایی جذب ویتامین B در افراد مسن گفت: با افزایش سن افراد، جذب انواع ویتامین‌های B کاهش پیدا می‌کند که در این میان با ورود افراد به دوره سالمندی سوخت و ساز ویتامین B6 بیشتر و میزان جذب آن به دلیل کاهش مصرف گوشت نیز کم خواهد شد.

مقالات بیشتر:مرکز نگهداری سالمندان

به گزارش دنیای تغذیه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: در سنین بالا و دوران سالمندی کم‌خونی و فقر آهن شیوع کم‌تری دارد، اما کم‌خونی در بین افرادی که مواد غذایی کم انرژی

مصرف کرده یا مشکوک به سوء‌تغذیه بوده‌اند، شایع است.

نیاز مردان و زنان بالای ۶۰ سال و سالمند به آهن یکسان است. مصرف چای بعد از غذا‌های گیاهی مانند حبوبات و غلات از جذب آهن در بدن جلوگیری می‌کند و به همین دلیل متخصصان معتقدند که از مصرف چای در یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا باید پرهیز شود.

با افزایش سن و به خصوص در دوران سالمندی نقش روی درترمیم بافت‌های بدن و افزایش ایمنی بسیار پررنگ است و به دلیل پایین آمدن میزان مصرف روی در دوران پیری باید علاوه بر مکمل‌های آهن و‌کلسیم، با نظر و تجویز متخصص تغذیه ویا پزشک، مکمل روی نیز توسط سالمندان مصرف شود. علائمی مانند کم‌اشتهایی، کاهش حس چشایی، مشکلات پوستی از جمله عوارض کمبود روی در بدن سالمندان است.

منیزیم یکی دیگر از املاح مؤثر در استحکام و مقدار توده عضلانی بدن است. کمبود این عنصر مشکلات سوء‌تغذیه‌ای را در بین افراد مسن ایجاد خواهد کرد.

مقالات دیگر:پخش عمده لوازم پرده

anoshaaa...
ما را در سایت anoshaaa دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : anoshaaa anoshaaa بازدید : 459 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 15:58

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان بهزیستی کشور گفت: از سال‌۱۳۹۸ تا ۱۴۲۳ یعنی طی ۲۳‌سال جمعیت سالمندی ایران دوبرابر می‌شود و به ۲۰‌درصد می‌رسد.

جمعیت سالمندی ایران دوبرابر می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم؛ حسام الدین علامه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع سالمندی و  سالمندان کشور و اولویت‌ها و نیاز های فعلی و آتی کشور در زمینه خدمت‌رسانی به سالمندان و نقش و جایگاه دبیرخانه شورای ملی سالمندان و بهزیستی کشور و سایر دستگاه‌ها در این زمینه، آینده و آینده پژوهی سالمندان و پنجره جمعیتی کشور و وظیفه اصلی بنیاد های سالمندان در زمینه مطالبه گری و پویش‌های اطلاع رسانی و فرهنگی اجتماعی برشمرد.

مقالات بیشتر:سرای سالمندان

وی تصریح کرد: در همین رابطه باید به رصد ویژگی‌های جمعیتی در حال تغییر جامعه توجه داشت تا بتوان با برنامه‌ریزی بهترین زیرساخت‌ها را برای مواجهه با تغییرات جمعیتی به وجود آورد چون پیش‌بینی‌ها بر اساس سناریوهای جمعیتی این است که از سال‌1398 تا 1423 یعنی طی 23‌سال جمعیت سالمندی ایران دوبرابر می‌شود و به 20‌درصد می‌رسد.

علامه گفت: بعد از این شرایط بازهم شتاب ادامه پیدا می‌کند به طوری که جمعیت سالمندی در سال‌1435 از یک‌سوم جمعیت کشور عبور می‌کند و این‌ یک زنگ هشدار است.

مقالات دیگر:تولید کننده پرده زبرا

anoshaaa...
ما را در سایت anoshaaa دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : anoshaaa anoshaaa بازدید : 267 تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1400 ساعت: 15:37

مقامات بهداشتی سوئد اخیرا به افراد بالای ۸۰ سال و کسانی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند توصیه کرده‌اند که دوز چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد پس از دریافت دوزهای تقویت کننده پس از گذشت تقریباً چهار ماه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، در این صورت افراد در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن‌ها قرار می‌گیرند و به دریافت دوز تقویت‌کننده دیگری نیاز پیدا می‌کنند.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان تهران

مقامات بهداشتی پیش از ظهور سویه امیکرون در مورد تزریق دوز تقویت کننده واکسن کرونا به گروه‌های سنی مختلف بحث می‌کردند، اما با پدیدار شدن سویه جدید امیکرون دریافت دوز تقویت کننده ضرورت بیشتری پیدا کرد، زیرا این سویه بیشتر از انواع قبلی تأثیر واکسن‌ها را خنثی می‌کند.

مقامات بهداشتی کشور سوئد اخیراً اعلام کردند که تزریق دوز چهارم واکسن کووید -۱۹ به افراد بالای ۱۸ سال و کسانی که در خانه‌های سالمندان زندگی می‌کنند یا پرستار خانگی دارند، توصیه می‌شود. دوز چهارم واکسن کرونا بهتر است پس از گذشت چهار ماه از دریافت دوز سوم تزریق شود. متخصصان سوئدی معتقدند که تزریق دوز چهارم مصونیت بیشتری در برابر نوع شدید بیماری در این گروه سنی ایجاد می‌کند. آمار و اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تا کنون ۷۳ درصد جمعیت کشور سوئد به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

مقالات دیگر:دفتر ازداوج شهرک غرب

anoshaaa...
ما را در سایت anoshaaa دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : anoshaaa anoshaaa بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 27 بهمن 1400 ساعت: 18:48

شهرری - ایرنا - رییس شبکه بهداشت شهرستان ری با اشاره به آغاز واکسیناسیون سالمندان آسایشگاه کهریزک در اسفندماه، گفت: وضعیت شیوع کرونا در این آسایشگاه کاملا کنترل شده‌است.

علیرضا صدرایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تمام ورود و خروج ها و وضعیت سلامت سالمندان و افراد معلول آسایشگاه خیریه کهریزک توسط کارشناسان بهداشتی شبکه بهداشت ری و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کنترل می شود.

وی اضافه کرد: کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان ری با استفاده از تجربه سال گذشته در خصوص مهار ویروس کرونا در این آسایشگاه امسال به خوبی جلوی تشدید وضعیت را گرفته اند.

روزانه ۱۰ هزار تست کرونا در شهرستان ری انجام می شود

صدرایی در ادامه با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا مانند سایر نقاط کشور در شهرستان ری نیز قرمز است، خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی شهرستان روزانه ۱۰ هزار تست انجام می دهند.

وی اضافه  کرد: هم اکنون چهار مرکز ۱۶ ساعته و ۲ مرکز ۲۴ ساعته در قالب خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت در خصوص شناسایی و درمان بیماری کرونا به مردم جنوب استان تهران خدمات می دهند.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان غرب تهران

رییس شبکه بهداشت شهرستان ری با بیان اینکه در روستاها سلامت مردم پایش می‌شود، گفت: خانه‌های بهداشت و پایگاه های سلامت در سطح روستاها به سلامت افراد رسیدگی می‌کنند و با توجه به این که جمعیت روستاها تحت کنترل است، رابطان سلامت از طریق تماس تلفنی نیز پیگیری کنترل افراد ساکن در روستاها را انجام می‌دهند و تست‌های لازم انجام شده و در صورت بروز مشکل به مراکز سلامت ارجاع می‌شوند.

این مسئول در خصوص نظارت بر اعمال محدودیت های کرونایی در شهرستان ری نیز، تاکید کرد: هم اکنون ۲۸ مرکز و ۴۵ بازرس بهداشت اصناف وظیفه نظارت برعملکرد کسبه و اصناف مختلف شهرستان را بر عهده دارند.

صدرایی با تاکید براینکه فقط گروه شغلی یک اجازه فعالیت در شرایط قرمز کرونا را دارند، گفت: چهار گشت ویژه در ساعات غیر اداری وظیفه بازرسی از اصناف و برخورد با متخلفان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: اصناف متخلفی که در این شرایط محدودیت های کرونایی را زیر پا بگذارند به صورت آنی پلمب و صاحبان آن نیز به مراجع قضایی معرفی می شوند.

صدرایی با اشاره به اینکه پلمب واحدهای متخلف حداقل ۱۵ روز طول خواهد کشید، اظهار داشت: اصناف پلمب شده تا تغییر وضعیت قرمز استان تهران همچنان بسته خواهند ماند و جریمه نقدی نیز در انتظار متخلفان است.

anoshaaa...
ما را در سایت anoshaaa دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : anoshaaa anoshaaa بازدید : 151 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1400 ساعت: 19:44

به گزارش نصیرنیوز به نقل از ایرنا بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین بر روی شاخص ۱۰۹ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود. در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات […]

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۷۹، ازن با شاخص ۵۲، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۶۸ و منواکسید کربن با شاخص ۳۰ بوده است.

فرمانداری شهر ری در وضعیت پاک

بر این اساس، ایستگاه‌های فرمانداری شهر ری با شاخص ۷۱، شهرداری  منطقه چهار با شاخص ۷۲ و شهرداری منطقه ۱۶ با شاخص ۷۵ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون کمترین آلایندگی را به ثبت رسانده و جزو مناطق سالم بود.

ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ در شرایط ناسالم

همچنین ایستگاه‌های پارک سلامت منطقه ۱۷ با شاخص ۱۵۱، فرمانداری شهر ری با شاخص ۱۵۱ و دانشگاه شریف با شاخص ۱۳۸ از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بیشترین آلایندگی را ثبت کردند. 

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

سال گذشته، ۱۶ روز هوای پاک، ۲۲۶ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۱۶ روز ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسید.

مقالات بیشتر:مرکز توانبخشی سالمندان

anoshaaa...
ما را در سایت anoshaaa دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : anoshaaa anoshaaa بازدید : 158 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1400 ساعت: 18:59

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس ضمن حضور سرزده در مرکز شبانه روزی کودکان ذهنی زیر ۱۴ سال هیلان و بازدید از نحوه ارائه خدمات تخصصی و آموزشی توانبخشی به این کودکان پرداخت و همچنین  با پرسنل این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه اقتصاد آینده، پروین یاری زاده ضمن اشاره  به وجود ویروس کرونا و تغییر در شیوه زندگی آحاد جامعه و چالش های سازگاری همراه با آن گفت: توجه به این مهم در مراکز شبانه روزی   با در نظر گرفتن شرایط موجود توسط این مراکزاهمیت افزون تری دارد.

این مسئول در بازدید خود ضمن تاکید بر  توجه و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی مطابق با دستورالعمل های ابلاغی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا توسط  مراکز، از زحمات و تلاش کارکنان مرکز تشکر و قدردانی کرد.

یاری زاده هدف از این بازدید را بررسی چگونگی و کیفیت ارائه خدمات عنوان کرد و وی از فضاهای فیزیکی، انبار مواد غذایی و سایر قسمت های مرکز توانبخشی کودکان زیر ۱۴ سال هیلان بازدید به عمل آورد.

مقالات بیشتر:مرکز توانبخشی سالمندان

anoshaaa...
ما را در سایت anoshaaa دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : anoshaaa anoshaaa بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 18 فروردين 1400 ساعت: 21:11

مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه تمامی عیادت‌ها و دید و بازدیدهای عمومی از آسایشگاه لغو است، گفت: تنها سالمندان و معلولانی که دارای خانواده هستند، ملاقات با خانواده‌هایشان با هماهنگی‌ها و تحت شرایط خاص و با نظارت‌های دقیق کارشناسان حوزه بهداشت، درمان و اجتماعی و با کنترل که آلودگی سرایت پیدا نکند، انجام خواهد شد.

محسن پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه دید و بازدیدهای عمومی اظهار کرد: به جهت شیوع ویروس کرونا و به ویژه موج جدید آن که از سوی وزارت بهداشت نیز تذکرات لازم داده می‌شود، در نوروز سال ۱۴۰۰ مانند نوروز سال ۹۹ تمامی ملاقات‌ها در آسایشگاه خیریه کهریزک آزاد نیست.

وی ادامه داد: تمامی عیادت‌ها و دید و بازدیدهای عمومی لغو است و تنها سالمندان و معلولانی که دارای خانواده هستند، ملاقات با هماهنگی‌ها و تحت شرایط خاص و با نظارت‌های دقیق کارشناسان حوزه بهداشت، درمان و امور اجتماعی و با کنترل که آلودگی سرایت پیدا نکند، انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک در ادامه درباره نحوه پرداخت کمک‌های مردمی به موسسه خیریه کهریزک نیز اظهار کرد: نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره حساب آسایشگاه خیریه کهریزک

۶۰۳۷-۶۹۱۹-۹۰۱۱-۴۹۸۵ کمک‌های مردمی خود را پرداخت کنند.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان

anoshaaa...
ما را در سایت anoshaaa دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : anoshaaa anoshaaa بازدید : 146 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1400 ساعت: 15:38

مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه تمامی عیادت‌ها و دید و بازدیدهای عمومی از آسایشگاه لغو است، گفت: تنها سالمندان و معلولانی که دارای خانواده هستند، ملاقات با خانواده‌هایشان با هماهنگی‌ها و تحت شرایط خاص و با نظارت‌های دقیق کارشناسان حوزه بهداشت، درمان و اجتماعی و با کنترل که آلودگی سرایت پیدا نکند، انجام خواهد شد.

محسن پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه دید و بازدیدهای عمومی اظهار کرد: به جهت شیوع ویروس کرونا و به ویژه موج جدید آن که از سوی وزارت بهداشت نیز تذکرات لازم داده می‌شود، در نوروز سال ۱۴۰۰ مانند نوروز سال ۹۹ تمامی ملاقات‌ها در آسایشگاه خیریه کهریزک آزاد نیست.

وی ادامه داد: تمامی عیادت‌ها و دید و بازدیدهای عمومی لغو است و تنها سالمندان و معلولانی که دارای خانواده هستند، ملاقات با هماهنگی‌ها و تحت شرایط خاص و با نظارت‌های دقیق کارشناسان حوزه بهداشت، درمان و امور اجتماعی و با کنترل که آلودگی سرایت پیدا نکند، انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک در ادامه درباره نحوه پرداخت کمک‌های مردمی به موسسه خیریه کهریزک نیز اظهار کرد: نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره حساب آسایشگاه خیریه کهریزک

۶۰۳7-۶۹۱۹-۹۰۱۱-۴۹۸۵ کمک‌های مردمی خود را پرداخت کنند.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان ارزان قیمت

anoshaaa...
ما را در سایت anoshaaa دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : anoshaaa anoshaaa بازدید : 151 تاريخ : جمعه 6 فروردين 1400 ساعت: 5:52